Tollaren Pixie

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Anna-Li & Pixie - 7 september 2011 21:28

Hittade denna urgulliga bild på mormor Toppa när hon var valp. Och visst är hon otroligt lik mitt lilla busfrö..? Hoppas att jag får en liten mini-Toppa. :)
(Hittar tyvärr ingen bra jämförelsebild med Pixie..)

En vacker vuxen Toppa
  

Av Anna-Li & Pixie - 7 september 2011 20:27

Tänkte att det var dags att blogga kanske..? Missade att skriva om valpträffen i söndags, men bättre sent än aldrig!

Så, på söndagen satte jag mig med en nyfiken Pixie på tåget - hon ska alltid ha koll på allt när man åker tåg! - mot Bro. Framme där hämtade Helen oss med bil för att köra sista biten. Helen var så glad att se lilla Pixie, men jag kan inte säga att Glada var lika glad..


Med på valpträffen var mamma Glada, storasystrarna Scilla & Tuva, morbror Ozzy, kusin Visa och Pixies syskon Smulan, Rally och Kaja. (Tippa och Ella var tyvärr inte med.)

Vi började med lite lek precis vid parkeringen, men sen gick vi vidare till en stor gräsplan där med fanns en del agilityhinder och sånt. Precis där låg en skog där alla valpar fick pröva på fågel. Pixie var riktigt duktig och kom med fågeln 2, 3ggr. Riktigt stolt blev jag med tanke på att hon bara åt sist hon prövade!
Efter att alla fått pröva på det gick vi ner till gräsplanen igen. Alla valpar fick då pröva på att gå genom agilitytunnel, vilket var roligt för dem. Ingen var märkbart rädd, bara nyfikna.

Sen blev det mest prat om träningsmetoder & annat, och efter det lite fika.


Vi vandrade sedan tillbaka mot parkeringen, men gick vidare till ett ställe med olika djur. Helen tyckte det var en bra idé att valparna fick se några olika djur!
Först skulle dom valpar som vågade gå förbi en häst i ett stall - Pixie var väldigt rädd först, men efter ett tags lockande kom hon mot mig, och efter det ville hon till och med vidare fram till hästen! - sen fick dom se får, några gäss, kaniner och fåglar. Pixie verkade inte jätteintresserad av något djur utom hästarna. Fast hon verkade lite trött också.


Innan alla skulle fara hem igen blev det gruppfoton tagna, tyckte det gick ovanligt bra att få lugn på alla valpar. Pixie bara satt framför mig och rörde sig inte en fläck. Duktig tjej man har! Men valpträffen tog inte slut där inte, nej då skulle valparna absolut sätta igång och leka! Vet inte hur länge dom höll på, men många foton blev tagna och trötta små bustroll blev det definitivt efter träffen. (Mitt egna troll somnade på tåget hem och märkte nästan inte ens när jag tog upp henne när vi skulle av. Hon var praktiskt taget i koma!)
En riktigt roligt valpträff var det. Nästa har planerats 2 Oktober, får se hur många vi blir då!

Skapa flashcards