Tollaren Pixie

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Anna-Li & Pixie - 12 september 2011 20:34

Lördag till söndag spenderade jag och Pixie med Clara på Anneberg, väldigt mysigt!
Direkt när vi kom ut fick lilltrollet springa lös på en stooor gräsmatta vilket uppskattades mycket! Jaga lite pinnar, leka kull..


På kvällen var det kräftskiva och då kom det väldigt mycket folk, och det blev lite väl mycket för Pixie. Hon uppskattade all uppmärksamhet, alla roliga glada barn, hitta godis på golvet.. men tyvärr blev nog allt på en och samma gång för mycket.

Efter middag, lite film och prat gick vi ner med Clara till en liten sjöstuga vid vattnet där vi tre skulle sova.
Jag valde den smalare sängen som var lite lägre, då jag tänkte att hon skulle få hoppa upp och ner från den som hon ville. Men hon var "gullig" nog att sova med mig heeela natten. Lite trångt? Japp! Men hon hade inte gjort ifrån sig någonting inomhus under natten, superduper. (Ännu större plus: Hon gjorde inte ifrån sig inne hela helgen!)

Morgonen blev lite tidigt för mig, men sen för Pixie. Hon är van att vakna 6-6.30, men nu blev det 8.30 Hon fick springa ut och kissa, och sen gick vi upp och åt frukost och såg film. Gullungen var så söt och låg i soffan med oss.
Sen blev det lite fram och tillbaka med flakmoppen för att hämta grejer från sjöstugan, så då passade Pixie på att åka lite flak. Det var inte roligt, men inte heller läskigt. Hon är så duktig min lilla tjej!
Efter det blev det mest spring på stora tomten och lite vila i soffan, sen bar det av hem igen.

Ovido - Quiz & Flashcards