Tollaren Pixie

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Anna-Li & Pixie - 26 november 2011 18:24

Eftersom mina bilder inte direkt var i toppklass, och inte föreställde det mest intressanta tänkte jag att jag kunde lägga upp några av Jennies bilder också. Dom blev väldigt mycket bättre..

                     

Av Anna-Li & Pixie - 26 november 2011 16:11

Efter kursen åkte jag, Jennie och Johanna hem till Helen för att stanna där över natten. Jennie och Johanna behövde ju det för att dom bor så långt borta, men Helen var snäll och frågade om jag också ville övernatta för att kunna vara med på lite träning dagen efter.
Vi pratade och hade trevligt, fick gosa med alla vovvarna. Jättekul att få träffa Phoenix igen, och att se hur jämnstora valparna är med Glada! Dom är lika stora som henne! Känns jättekonstigt.

Söndagmorgonen vaknade jag 7.30, ovanligt för mig.. Vid 8 var vi ute på morgonpromenad allihopa. Sen käkade vi frukost och pratade lite mer, och efter det var det träningsdags!
Helen hade med sig tre fåglar som valparna fick träna med i skogen bakom deras hus. Dom var väldigt duktiga alla tre (Kaja, Tippa och Pixie).

Jag blev sååå stolt över Pixie! Dom två sista gångerna sprang hon rakt ut mot viltet, nosade runt lite, tog upp det och sprang i en rak sträcka mot mig för att sedan släppa det framför mig. Så jäkla duktig!!
På lördagskvällen hade jag sagt till Helen att jag ville börja med lydnaden, och köra ganska mycket. Men efter träningen ändrade jag mig verkligen. Jag vill fortfarande börja köra lydnad, för att det är bra med en ordentlig grundlydnad när man kör annat. Men jag tänker definitivt köra mer jaktträning än jag tänkte förut. Hon har ju verkligen potential att komma långt med det!

Efter det var det dags att packa ihop och bli skjutsad till tåget, för att åka hem. Kändes tråkigt, men jag var samtidigt jättenöjd. Och jag vet att Pixie var väldigt nöjd.

Valpbus.


Phoenix passar noga sina döttrar!

Medan valparna busade jobbade dom vuxna vovvarna på att få lite varmkorv..
Fina Phoenix.
Söta Scilla.
Vackra Glada.
Tiggar-Scilla vill gärna ha lite frukost av mig.
Bustjej. 

Fina familjen; Pixie, Phoenix och Glada.
Svårt att fånga ett gäng vilda valpar.

Ovido - Quiz & Flashcards