Tollaren Pixie

Alla inlägg under januari 2012

Av Anna-Li & Pixie - 14 januari 2012 13:25

Det går sådär med bloggandet som ni märker. Men nu har jag satt upp som mål att bli klar med nya hemsidan jag började på förra året, kanske känns roligare att blogga då också? Sen ska man ju ha tid också.


Tja.. det har väl inte hänt så mycket ändå sen sist jag skrev. Hon hann bli 7 månader igår men inte tycker jag att hon blir nå större för det. Hon verkar inte vilja växa mer. Skulle gissa att hon ligger på 42-43cm i höjd, vikten är svårare att gissa. Kan vara allt mellan 12-14kg. Hon verkar väga olika varje gång jag lyfter henne.


Jul och nyårshelgerna gick bra. Både julafton och juldagen spenderades hos vänner till oss, och hon trivdes alldeles utmärkt i deras fina villa. Dom har även en relativt stor tomt som hon fick springa ut och kissa på då och då, och även springa efter roliga leksaker vi kastade.
På nyårsafton var vi hemma och tog det lugnt, hon fick vid midnatt vara instängd med mamma på hennes rum där fyrverkerierna lät som minst och bara mysa. I övrigt när hon hört smällare tycker jag inte hon reagerat så speciellt starkt. Hon reagerade väl någon gång, men inte överdrivet.

Julklappar då? Jomen det fick hon minsann - mer än mig! En tygfrisbee och scarf från släktingar i USA, en mjuk gummifrisbee från mamma, ett ben, och två "polkagris ben" (ben formade som polkagrisar med röda godisband virade runt), en blå gullig scarf och en leksaksanka från mig. Sen fick hon en stor mjukisråtta från min "chef" på praktiken när vi åt julbord hos henne. Några av oss som "jobbar" där var där, alla med hundar såklart! Totalt var vi 8 personer och 8 hundar. Pixie stooortrivdes såklart. :)
Mycket julklappar för min lilla! Och alla gånger tyckte hon såklart att julklappspappret var roligare än presenten..


"Pojkvännen" Choko har hon fått vara utan ganska mycket, blir ju så under helgerna - man åker bort och är hos andra, osv. Men idag ska dom få ses och jag vet att dom kommer bli vääääldigt lyckliga :) Kommer faktiskt inte ihåg när dom sågs sist. Det känns kanske längre än det var också, tiden går så jäkla fort.

Nu höll jag helt på att glömma berätta om kursen vi anmält oss till! Rallys matte Agneta tipsade mig om en "Grundkurs för tävlingshunden" i tisdags, för en tjej som heter Katarina. Agneta hade själv anmält sig och Rally. Kollade hemsidan direkt och hon verkade jättebra, slängde mig på luren och berättade att jag var intresserad. Hon lät väldigt trevlig! Där gick jag sen och tänkte "Oj vad skoj att få gå kurs med Pixies brorsa!" när Helen smsade samma sak, "Har anmält mig och Kaja till en kurs i tävlingslydnad, nåt för er?". Så nu blir det kurs med både brorsan och syrran, härligt! Det ligger i Stora Skuggan, så det är bara för mig att ta tunnelbanan och sen kanske bli hämtad med bil av någon om det är en bit kvar. Eller buss, vi får se.

Annars var det tänkt att vi imorse skulle på "Lydnadsintagningsprov" för att få gå kurs på Tyresö BK. Pixie var nog egentligen inte speciellt redo för ett sånt test, så det var verkligen en räddare i nöden med denhär kursen. Blir enklare att ta sig till Stora Skuggan också.


Idag då?

Jag ska försöka väga henne, och ta lite sena 7 månadersbilder. Laddar nog upp dom imorn för idag är jag fullbokad.
Så länge lägger jag upp julkortet jag hann fixa i sista stund. Tog ett tag att få på henne en rosett och sen skulle hon ju ligga still också. Bra att hon är lydig min lilla plutt!


Kvalitén blev inte så bra för jag fick ta den från Facebook. Orkar inte koppla in externa.

 

Skapa flashcards