Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Lördagspromenadsbilder!

Av Anna-Li & Pixie - 5 februari 2012 20:19

Igår gick Clara och jag med Pixie - i ständigt försprång - längs Norra Hammarbyhamnen mot Fåfängan. Vi lyckades inte ta oss hela vägen upp för att vi skulle fika efteråt, på bestämd tid. Men vägen dit var verkligen en skön promenad! Perfekt väder med solsolsol och härlig snö för Pixie. Min kamera fick också hänga på och det blev flera fina bilder den här gången också. Kunde ha blivit ännu fler men Pixie krävde också våran uppmärksamhet så kameran fick ändå inte knäppa så mycket.


I övrigt är hon mer uttråkad än vanligt. På grund av kylan vill ingen av oss gärna gå ut. Igår fick hon även för första gången rejäla isklumpar i tassarna och ville absolut slicka bort dom. Fick försöka ta bort dom så gott jag kunde påväg hem men det gick sådär. Hon vill inte så jättegärna bli fasttagen. Sista sträckan haltade hon ordentligt med tassen, usch. Nu längtar vi efter riktigt sommarväder, då kommer vi vara ute hela tiden kan jag lova! Känns så skönt med sista terminen framför mig och en härlig sommar.


Sista veckorna innan valparna föds blir det plugg (i minima skala) men det måste göras.

Sen blir det lite mindre än 8 veckor av torkning av bajs & kiss, valpmys och så lär det väl bli en del stress. Men väldigt roligt också!

Efter det har jag en månads fri tid som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med! Fick lite olika tankar idag om praktiker. Hos en fotograf kunde vara kul, men sen hittade jag ett hunddagis som jag tror kan vara kul att praktisera på. Och eftersom jag är van blir det inget krångel med typ "inskolningsdagar" för att lära sig. Men nu har jag ju varit på Dogga i ett år, så kanske lite omväxling vore bra? Ska prata med min mentor på onsdag.


Har inte direkt några planer för sommaren ännu, men det känns skönt eftersom jag har Pixie. Funderade på sommarjobb men jag tror bara jag vill ha en Pixie- och hundfylld sommar. Resa till platser nära och kanske långt borta där hon kan hänga med, bada och sola, träna mycket med henne, gå långa sköna promenader och upptäcka nya fina platser. Fota ska jag också göra hela tiden! Man måste ju dokumentera ordentlig vad man gör. :) Tollarspecialen blir högpunkten. En helg fylld av rödtottar, lydnadsdebut och träffa trevligt tollarfolk. Längtar!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Skapa flashcards