Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Vårlängtan och rallylydnad!

Av Anna-Li & Pixie - 17 februari 2012 21:51

Nu finns den i hela kroppen, den där längtan efter vår. Blommor, gräs, bada, fota, solnedgångar, hela utedagar och låååånga promenader, sola, och hundträning av alla typer i stort sett varje dag! Det får gärna bli vår lite plötsligt sisådär nästa vecka typ? Vore alldeles underbart!

Har haft en låååång "konversation" med Fanny och Hanna sen imorse, så kul att få lära känna några jämnåriga hund/tollarnördar! Även kul att Fanny och jag kommer bo jättenära varann på Tollarspecialen, och även Hanna ska dit men bo i tält. Vi kommer ha så himla kul!! Synd att det inte varar så länge bara..
Fanny och Embra har två tollare som är syskon, och som är halvkusiner till Pixie! (Samma farfar, fast det är inte en helbror till Phoenix.) Fanny har Embra, och Hanna har Melwin. Och tja.. det enda tråkiga med det hela är att vi bor så jäkla långt ifrån varann. Önskar att det fanns racertåg som åkte vart som helst i landet på typ 15 minuter så att man kunde hälsa på vem som helst. Skulle vara rätt behändigt.

Och så nyheten för veckan - vi ska börja på rallylydnad i april! Skarpnäcks Hundungdom håller sin första rallylydnad, och jag valde den för att det verkar som en bra positiv träning, ett bra sätt att komma in i Sveriges Hundungom och tja.. jag ville gå någon kurs och det var väl den enda jag föll för! Jag ska gå kursen med en från hunddagis, och hon tar med sig hunddagis-ägarens mammas hund (lite rörigt) Gaya. Hon är en gullig liten bichon havanais som älskar cirkuskonster och mys.

I övrigt rullar väl saker och ting på. Jag har slutat på dagispraktiken för att få mer skoltid och mer Pixie-tid, måste verkligen börja prioritera och skaffa mer bestämda tider. Ska faktiskt fixa ihop ett veckoschema för att få in allt jag vill göra och ändå inte gör. Allt är så rörigt just nu. Men vi får se hur det går med schemat.

En suddig men söt bild från veckan! Hon blev ju förresten 8 månader i måndags.
 

 
 
Jennie

Jennie

18 februari 2012 11:30

Vad skoj med rallylydnad! Vi gillar det skarpt:)

http://www.tollarna.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Skapa flashcards