Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Allt möjligt

Av Anna-Li & Pixie - 19 februari 2012 16:47

Igår satt jag inne hela dagen med världens rinnsnuva och huvudvärk, kände mig helt nedslagen. Och toppen på det: Vi skulle få gäster på kvällen. Mamma var snäll och lät mig ha vardagsrummet med soffa + tv för mig själv, och gjorde i ordning mat till mig. Men det var verkligen ingen toppendag för mig.

Men idag skulle inte bli någon innedag, Pixie och jag skulle nämligen ta oss till Björkhagen och träffa Malin med sin söta lilla Quta - som jag inte träffat på nästan ett år! Känns inte alls som att det var så länge sen men när jag tänker efter så var det visst det. Malin träffade jag dock lite hastigt i tisdags på min sista dagisdag.
Som tur var kände jag mig mycket piggare idag. Snuvan var bättre och en alvedon fick hjälpa mot den lillalilla huvudvärken jag hade kvar. Vi tog en längre promenad i vad jag förstod var Nackareservatet..? Slaskigt, lite för många hundar och svårt att hitta rätt väg, men skönt att komma ut ändå! Vi surrade mest om hundar, så trevligt så. Jag tog med kameran och försökte knäppa några bilder men det gick sådär... Fick två fina bilder på Quta i alla fall.

Lilla bus-Quta!


En rolig sak Malin berättade om var Rikslägret för Hundungdom. Har inte direkt haft koll på alla läger och tävlingar dom ordnar, så jag frågade lite. Rikslägret är för alla HU-klubbar och pågår i en vecka. Man blir indelad i olika grupper och det är flera ledare med, hon själv är en av dom. I år skulle det tydligen vara i Eskilstuna i skiftningen juni/juli. Jag blev jättesugen på att åka, och sen kom jag på att Fanny och Hanna borde åka med mig! Tänk vilken underbar vecka. Jag + dom (och Embra & Melwin såklart) + en massa hundgalna ungdomar en hel vecka i sommar. Det kan ju inte bli tråkigt! Haha, vi får se hur det går. Måste kolla upp hur man åker och om datumen faktiskt stämmer.

Vidare har vi, Fanny + Hanna + jag - numera ska jag kanske kalla oss tollarnörds-trion? - pratat om att ses snart över en helg, och isåfall hos mig så jag behöver egentligen inte göra nåt/åka nånstans. Hehe, behändigt behändigt. :) Men mer om det senare om det faktiskt blir bestämt...

 
 
Hannapanna

Hannapanna

20 februari 2012 13:59

ÅÅÅÅH kommer bli så kul om det blir som planerat! Längtaaar :D

http://www.hhannaglaad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Ovido - Quiz & Flashcards