Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Bara en massa tråkigheter

Av Anna-Li & Pixie - 28 februari 2012 12:56

Nu kommer ett såntdär tråkigt inlägg man helst inte skulle vilja skriva.

I förrgårkväll fick jag en ordentlig hosta, hoppades att den skulle gå över men igår på morgonen var jag som en död fisk. Huvudvärk, öm i kroppen, hosta, ont i halsen - typ influensa. Mamma har varit dålig ett bra tag nu, plus att flera jag känner varit väldigt sjuka. Så egentligen var det bara en tidsfråga tills jag skulle bli dålig.

Pixie är otålig för att  hon får så lite träning just nu. Men hon är väldigt gullig! Hon vill vara mycket med mig i sängen, och då ligger hon verkligen lite som hon känner för. Kors & tvärs över mina ben, inpressad mellan sängväggen och mina fötter i fotändan, vid knävecken, på armen.. Hon är så mysig. :) När hon är riktigt trött kan jag dra upp henne på magen så det blir suuupermysigt! Varmt och skönt.


Förresten verkar hon komma in i en spökperiod nu. Mamma har märkt mycket att hon är knäpp på promenaderna, och på nätterna brukar hon sitta och lyssna och vakta.  Hon stirrar på dörren/fönstret stel som en staty. Någon morgon hade hon varit så orolig att hon kom och la sig PÅ mitt huvud och stirrade på dörren. Om hon smyger in i pappas rum (hon får egentligen inte vara där, men så kan man ju råka glömma stänga dörren) så sitter hon också bara och stirrar ut genom fönstret och voffar lite dovt ibland. Försöker jag klappa/röra henne så tittar hon på mig som om jag är konstig. "Jag sitter här och vaktar, ser du inte det?!" Vi får se om det blir värre, men just nu verkar jag inte kunna göra något. Får bara fortsätta agera normalt!


Den andra dåliga nyheten fick jag alldeles nyss. Jag skulle ju få vara valpvakt i nästan 7 veckor, göra ett bildprojekt och allt sånt. Men nu ringde Vicky precis och sa att Smycka inte ens är dräktig. Vi som hade varit så hoppfulla och sett fram emot små Smycka-valpar, framförallt Vicky, som dessutom hittat bra valpköpare och sånt! Känns så himla trist. :(

För mig betyder ju det att jag måste göra om hela min framtidsplanering. Lär inte orka bara plugg, men nu kommer jag iaf ha tid till att ta ännu fler och högre betyg. Annars.. tja.. Ny praktik? Annat hunddagis, något annat hundrelaterat? Ett annat projekt, och isåfall vad? Nu har jag iaf mycket tid att tänka ut något, finns inte så mycket att göra när man ligger nedbäddad med influensa.

Men först och främst ska jag jobba på att bli återställd till helgen när Fanny och Hanna kommer hit! Ska lägga upp lite träningsgrejer vi kan jobba med, och lekar. Vi har alla tre våra egna problem vi måste jobba påmed hundarna, så vi får helt enkelt hjälpa varandra! Jag ser mest fram emot att träna i grupp (typ lydnad) för det behöver verkligen Pixie träna på. Hon blir gnällig när andra gör saker och vill bara leka. Behövs fokus på mig!

I förrgår var jag och Stella ute på stadspromenad med Pixie. Hon var gullig och tog Pixie så jag kunde fota fina bilder!

"Hade du godis sa du???"
Fina älskade bustjejen!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Ovido - Quiz & Flashcards