Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

April April!

Av Anna-Li & Pixie - 1 april 2012 21:45

Livet och dagarna rullar på som vanligt. Påsklov nästnästa vecka, och sen är det inte långt kvar till det efterlängtade sommarlovet! Fyllt med alldeles för mycket planer. Det jobbiga är att typ hälften krockar.

- Skarpnäcks miniläger, 9-10 juni
- Riksläger (bara preliminärt bokat än), 25 juni-1 juli
- Klanhelgen, 29 juni-1 juli
- Tollarspecialen, 10-12 augusti

Sen har vi även U-SM (inget datum än), SHUs Bruksläger som krockar med en viktig vecka för mig, och ett läger för SSRK-ungdomar i maj som jag inte pratat om men verkar intressant. Vi får se hur allt slutar, vad jag hinner med!

Jag har även börjat fundera mer på vad jag vill göra på Specialen, och jaktintresset blir större och större nu. Det tog väl en paus under vintern då lydnaden tog över mera. Men nu har jag blivit så sugen på att jaktträna igen att jag bestämt mig för att åka på alla (eller så många jag hinner iaf) Tollarträffar i Orhem där jag kan få hjälp att kicka igång igen. Då blir det jakt på helgerna och lydnad + rallylydnad i veckorna. :) Sen ska jag även börja ändra på min kost, fysiska aktivitet och få bättre sömn så jag orkar mer. Just nu är allt så rörigt. Det är speciellt viktigt för att jag måste plugga mer nu, jag har nämligen ändrat mitt gymnasieval. Det blir fotolinje ändå..

Söndagspromenad på Gärdet för inte så länge sen.  

Så vad har vi gjort sen sist jag skrev? Vi har varit på lydnadskursen två gånger, första var teori. Och jag vet inte om jag kan tala för oss båda, men jag är i alla fall nöjd. Katarina är jätteduktig, Pixie är jätteduktig, och jag hoppas att jag också är jätteduktig på att träna/lära/lyssna/fråga etc. Vi använder boken "Från valp till stjärna" av Maria Hagström, och även om jag inte hunnit läsa så mycket som jag borde så är det jag läst hittills riktigt bra! Får ta och sätta mig in i läsningen lite mer nu.

Promenad i Årstaskogen
 

I veckan, tisdag-torsdag, hade jag en tillfällig praktik på Sveriges Hundungdoms kansli! Jag blev varnad innan att det ju "bara är kontorsjobb - papper papper papper", men när jag åkte hem på torsdagen hade jag verkligen fått så mycket mer.

Min handledare var Jane, hon är den enda som jobbar heltid på SHU kansliet. Varje morgon fick jag börja göra rutingrejer, som att registrera nya medlemmar och kolla beställningar i webbutiken. På tisdagsmorgonen tog vi en runda och kollade vilka som fanns i huset. SHU delade våning med SSRK - passande för mig! - och längre ner hade SKK sin våning. Det som gjorde det extra roligt var att man får ha med sina hundar till kontoret, så medan vi vandrade i korridorerna fick jag se alla möjliga hundar. Lunch åt vi på ett matställe precis bredvid, där dom flesta äter. Första lunchen fick jag faktiskt sitta vid samma bord som Hans Rosenberg! Det var lite stort för mig som inte känner till så många inom hundvärlden. Han är en av dom få! Efter lunch tog vi en promenad med Janes hund Busy, och sen blev det väl lite mer jobb och allmänt hundprat.

På onsdagen fick jag vara med på ett möte med SKK's webbansvariga. Dom ville prata om "koppling till SHU på hemsidan" eller vad jag ska säga. Att ha en länk eller en sida för SHU på SKK's hemsida. Dom tyckte att det var en bra idé att faktiskt ha med en hundungdom på mötet. Jag tycker verkligen att det var en intressant erfarenhet för mig, och dom frågade mig bra saker!

Sista dagen var det avtackningsfika för två blivande pensionärer, så jag fick gratis "chokladfika" (ALLT bestod av choklad!!) och sen blev det några tal, lite tårar och mitt i allt träffade jag Janna (som ska ha min rallylydnadskurs) som verkade jättesnäll. Precis innan jag skulle gå var Jane supergullig och gick ner i deras förråd för att ge mig SHU prylar (en mysig knallgul tröja, en ryggsäck och en godisväska, en mugg och ett reflextäcke till Pix)! Jättejättegulligt!! Nu har jag tre SHU väskor haha..

 
 
Eira

Eira

2 april 2012 00:35

Hej! Ja, helst vill jag ha en 8-10 veckors gammal valp, beroende på när den är redo att lämna mamman, men vi kanske får vänta tills nästa år för det finns i princip inga andra kullar. Sedan vill mamma veta vilket gymnasium jag ska gå (/vart) innan det blir hund. Vi har bara hittat två kullar än så länge, och ingen passar in när vi vill ha valpen. Det är tråkigt att det finns så få svarta, många av de uppfödare vi tidigare varit i kontakt med ska sluta helt med svart och bara ta gula. Jag ska kolla upp hundungdom, minns dem från hundmässan. kram!

http://www.sukkersukker.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Ovido - Quiz & Flashcards