Tollaren Pixie

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Anna-Li & Pixie - 20 april 2012 12:24

Ja det händer verkligen mycket hela tiden. Plugg + långpromenader + ha kvar sitt sociala liv med kompisarna + gå kurser + träna inför kurserna + en massa annat som händer runtomkring. Åååh så frustrerande!! Men ja nu skriver jag i alla fall.

Lördagen 14e skulle vi haft lydnadskurs men med tanke på det extremt dåliga snöovädret blev det inställt. Jättetrist! Känns bara som att vädret jävlas med oss numera. Har bilder från april förra året som är jättefina - sommarblommor, picknick i bara linne och shorts, sommarsol.. Och vad håller vädret på med nu liksom?? Bara grått och trist.

I tisdags var vädret bättre så då var det dags för första rallylydnaden på Skarpnäcks Hundungdomsklubb! Janna som håller i kursen var jätteduktig och förklarade noggrannt, sen skulle alla få öva på skyltarna på egen hand.  Jag var nyfiken på att börja testa och träna - Pixie var tyvärr mer nyfiken på att nosa över hela träningsplanen. Totalt ofokuserad! Och det hjälpte ju inte direkt att det var iskallt ute. Egentligen är det  ju väldigt bra övning, att träna på fokusering i störningsmiljö.

Efter kursen fick jag se den lilla klubbstugan (fick veta att på förra lägret dom hade sov det 18 personer med hundar där - rummet hade ungefär samma yta som vårat vardagsrum..) och prata lite mer. Jag sa att jag var intresserad av att fota för klubben (det är jag verkligen!) så nu ska jag fotografera vid två olika tillfällen framöver och hoppas på att få bra bilder till hemsidan.

Imorgon lördag ska vi åka till Orhem och träna med tollargänget! Har lagt en fågel på balkongen så det hinner tina tills imorn. Är jättepeppad att träna jakt! Nu jäklar ska vi sätta igång på riktigt, köra hårt och vara redo för Specialen. :) Får dock hoppas att vädret blir något bättre till imorn än det är nu.

Ovido - Quiz & Flashcards