Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

RAPPORT!

Av Anna-Li & Pixie - 17 maj 2012 21:46

Jag har känt mig lite virrig och haft svårt att verkligen fastna för någon hundsport. Lydnaden har som sagt gått upp och ner, jakten likaså (när det är vintertid). Varken rallylydnad, agility, freestyle eller det som unga mest håller på mig tilltalar mig tillräckligt för att jag vill kämpa med nåt sånt. Sök eller spår skulle jag väl kunna testa, men jag jublar inte direkt av glädje när jag tänker på det.


För väldigt längesen läste jag en kort snutt om rapport, och tyckte att det verkade intressant. Sen har jag inte funderat mer på det. På senare tid har det där kommit upp i huvudet igen, så nu bestämde jag mig för att kolla upp mer. Hittade en väldigt bra och läsvänlig sida på vovve.net. Kolla den:  http://vovve.net/Bruks/rapport.asp

Jag var rädd att jag skulle tappa intresset för det här om jag verkligen läste på, och blev först chockad när jag läste hur mycket det faktiskt krävs. Men sen blev jag snarare mer fascinerad och jäkligt glad att jag hittade det här! Rapport känns verkligen som något jag kan sätta mig in i och brinna för.


Problemen: 1. Hur det skulle funka för Pixie? Klarar hon att i högsta klass springa lite mer än 6km? Kommer hon tycka det är kul eller bara jobbigt? 2. Man måste vara två personer. Vem känner jag som skulle kunna hårdträna rapport med mig? Ingen. Så jäkla typiskt!! Jag har försökt hitta om det finns någon kurs eller liknande, men det verkar inte vara tillräckligt vanligt för att det ska finnas. Man får fråga på Brukshundsklubbarna om det finns något "rapport-gäng" och höra med dom. Eventuellt blir vi introducerade till rapport på Rikslägret.


Jag tänker inte ge upp det här bara för att jag inte känner någon och att det är en rätt "okänd" bruksgren. Om vi småtränar det först, och Pixie tycker det är kul så kör vi bara. Kommer söka på nätet tills det brinner i fingrarna, fråga runt tills jag tappar rösten. Det här känns verkligen som något vi kan bli bra på och älska att göra tillsammans, så jag ger fan inte upp!

 
 
Julia och Hugo

Julia och Hugo

18 maj 2012 00:38

sv: Ja, på Jennies hemsida såklart ;) :D

Ja, han växer så himla snabbt... kan typ se det från dag till dag nästan :)

http://juliaochhugo.blogg.se

 
Jennie

Jennie

30 maj 2012 17:37

Hejsan!

Tack för grattis:) Vi var i Fångsjöbacken om du vet vart det ligger.

http://www.tollarna.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Ovido - Quiz & Flashcards