Tollaren Pixie

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

En helg i Rimbo

Av Anna-Li & Pixie - 17 juni 2012 16:29

Hejhopp! Vi är nu hemma från en regnig helg i Rimbo på Amandas landställe. Där har Pixie badat (äntligen!!), blivit en fästingmagnet, kutat runt (ibland efter harar..) och haft det mysigt. Vi har promenerat en del, men på grund av allt jävla regn har vi suttit inne mycket och spelat på Amandas brorsas gamla Nintendo. Jag hade tänkt köra dummyträning och lite lydnad men allt dethär vädret sumpade mitt träningsintresse.

Men på tisdag blir det träning! Helen frågade precis om vi vill träna på tisdagkväll i Bro, och det tackade jag ja till direkt. Blir fågelträning och så tar jag med dummys. Det SKA bli mer jaktträning nu har jag bestämt. Sa ju att tollarträffarna i Orhem skulle besökas flitigt men så har det icke blivit. Annat har kommit i vägen, och såg nyligen att jag inte kommer kunna komma alls i fortsättningen. Alla de lördagarna är uppbokade. Skulle behöva gå kurs, helst privat men det blir svårt att hitta och dyrt, men kanske nån med färre deltagare? Jag har en hel del att jobba på; Visselsignalerna - Dirigeringar (hon springer aldrig dit jag pekar) - Faktiskt kunna alla termer, vad saker heter och betyder - Fågelträna igen. Det här är ju då inte allt. Bara det jag kommer på nu. Vi får se jaktkursen på Klanhelgen som ännu mer peppning! Ska ta in allt jag hinner med.

Vårt första fokus, då jakten just nu är nummer två, är lydnad. Nu jäklar måste vi få ihop allt. Största fokus är att träna på så många olika platser som möjligt, och det andra är att bli klar med de delar som inte är färdiga. Apporteringen, ställande, och snabbare lägganden. Även fria följet måste bli fokuserat. Jag blir mer och mer sugen på ett LpI, och vi borde kunna ta det rätt snabbt om vi kämpar tills vi nästan storknar. Vi har ju debuten på Öland, sen finns det en tävling i oktober på Märsta-Sigtuna BK.. ska kolla vidare på det.



Badkrukan badar!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Li & Pixie - 1 december 2012 17:28

Nu har vi en ny blogg och hemsida! http://tollarpixie.weebly.com/ Jag kommer spara den här bloggen för att ha som gammalt arkiv att titta runt i. Men jag kommer inte uppdatera här något mer. Besök den nya hemsidan istället! ...

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:58


/Hälsningar från en väldigt spöööökig Pixie

Av Anna-Li & Pixie - 1 november 2012 21:11

Så känns det! The life of Anna-Li. Min gissning är att allt mitt livsgnäll börjar bli störigt (inte bara för mig då). Jag har bestämt mig för att någon gång, förhoppningsvis snart, sätta igång en ny hemsida. En så som jag vill ha den. Men just nu är ...

Av Anna-Li & Pixie - 21 oktober 2012 20:31

Vi har genomfört ett BPH - Beteénde- och personlighetsbeskrivning hund - idag. Det blev en bra "valpträff" med trevliga människor och hundar! Vi missade tyvärr Scillas mentaltest men Visa, Rally, Kaja och Smulan fick jag se. Det var verkligen intress...

Av Anna-Li & Pixie - 10 oktober 2012 07:11

Jag ska se till att skriva en kortare sammanfattning om sånt som varit och är på gång. Just nu har jag praktik och jobbar till fem, är jättetrött när jag kommer hem. Men ska se till att skriva ändå! Så länge får ni se några bilder. (Några är rätt ga...

Ovido - Quiz & Flashcards