Tollaren Pixie

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Anna-Li & Pixie - 5 augusti 2012 09:48

Igår tog vi tåget till Årstaberg där Eira & Sasha väntade. Vi promenerade till skogen och letade efter bra rastplats och viltspårsterräng.

Spåret blev inte mitt bästa får jag väl säga, och blodflaskan krånglade. Det blev en bit längre än det tidigare, och låg i en timma. Under liggtiden fick jag hålla i Sasha som hade blivit modigare, så mysig hon är!

När jag skulle börja spåret tog hon upp det fort men var jättevimsig. Hit och dit, överallt. Spåret var över jättefort. Jag skulle verkligen behöva ett viltspårsgäng att träna med, eller iaf någon! Rätt längd på spåret, lagt av nån annan, rätt vinklar, nattgammalt, skaffa vimplar.. Men nu släpper jag det.

Fram till Öland blir det bara lydnad. Idag åker jag och Agneta till Danderyds BK och kör ett pass. Ska klä mig tävlingsrätt, ta med transportbur. Vill göra det på riktigt den här gången.

Ovido - Quiz & Flashcards