Tollaren Pixie

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Anna-Li & Pixie - 11 augusti 2012 11:15

Torsdag: Framme vid stugan runt 16, 16.30 Vi gick och skrev in oss, köpte viktiga grejer och sen vidare mot Agrosofenmiddag. Där var ett litet gäng samlat för hundprat och käk. Fick äntligen träffa mormor Toppa, och även mostrarna Impa och Blända! Söta små fröknar. Så har jag ju fått träffa guldlocken Link också. Söta pöjken. :) Han och Pixie vill gääärna leka inomhus.

Igårmorse var det upp 6.00 som gällde, men jag var konstigt nog inte speciellt trött. Mest laddad! Samling 7.30 sen åkte vi med Jennie till tollingjaktprov. Första elitprovet var rätt uttråkande så jag kollade på nybörjarna istället. Fick inspiration att börja träna själv men när får vi se senare. Efter tollingen kollade jag agility med Fanny och Hanna. På kvällen la vi oss tidigare..

..men när jag blev väckt imorse var huvudet som deg. Jag tog en snabbdusch och åt lite men jag var rätt illamående. Vi fick iaf stega iväg mot samlingen 7.30 Startnummer 5. Jättebra. Och hur gick det sen då? Tre 0:or, bra läggande och den stämningen jag ville ha. Lite väl mycket nos i marken, men det är ju det vi ska jobba på. Det känns bara så i fortsättningen; vi ska jobba på vårat sätt ihop som ett team. Sen om vi får låg poäng/missar nåt gör det inget. Agneta hjälpte till att peppa jättebra innan, såg till att jag andades och glömde poängtankar. Det kändes bra.

Ikväll får vi poängen och imorn är det utställning. På måndag skola. Kan bara säga att jag längtar hem för att kicka igång livet ordentligt och träna med Pixie på allt vi ska träna.

Här är några blandade bilder.
Måste förresten säga att jag inte fotat så mycket! Blir kanske mer imorn, men egentligen är det bara bra. Måste fokusera på mig och Pixie, inte sitta och redigera bilder i timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards