Tollaren Pixie

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Anna-Li & Pixie - 29 augusti 2011 19:56

Vet att jag inte skrivit nåt på bra länge nu men det händer inte så mycket här!
Men helgen som var nu hände det plötsligt nåt. Fredagmorgon bokades det tågbiljetter till Övik, väldigt spontant. Jag hade långhelg, och Jennie var för en gångs skull inte helt inbokad aför tävlingar. Så jag satte mamma i tågbiljettsbokning och jag packade väskorna.

Fredag eftermiddag var vi framme och.. jag kan inte minnas i vilken ordning vi gjorde allt sen men vi fick i oss lite käk, åkte till skogen för att rasta vovvarna och lägga ut ett viltspår till Disse.
Att springa fritt i stora skogen var verkligen himmelriket för Pixie! Om hon kunnat hade hon nog helst tagit med sig hela skogen hem..

Disse fick bli lekfabror medan pappa Phoenix agerade mer vuxen och sa till om det behövdes.
På kvällen tog vi det lite lugnt, Jennie fick passa på att mysa med lilltjejen.

Lördagen blev långa dagen. Pixie fick gå ett eget viltspår, och även om hon inte riktigt verkade förstå vad hon skulle göra hittade hon rådjursklöven till slut - och snacka om glad valp! Hon sprang väldigt nöjt runt med den i munnen.
Innan dess var det baddebuten, simma i havet vid en mysig strand. Hon hoppade bara i en gång men det var ju i alla fall bättre än inget! Hon och pojkarna sprang läänge på stranden och jagade boll.

Till middagen fick vi sällskap av Jennies syster Frida, som var väldigt ivrig att få leka med mitt bustroll. Då passade vi även på att träna lite extra, både med killarna och Pixie. Sen åkte vi ut i mörkamörka skogen för att låta hundarna springa lite lösa.

Söndag var hemresningsdag, men vi hann åka förbi hos tollaren Zelda i Härnösand för att hälsa på. Hon tyckte dock inte att Pixie var så jätterolig.



Bus med farmor

Spring i skogen

Första badet i havet!

Usch så kall och blöt man blev

Gott med rådjursklöve

Mys med pappa i soffan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards